یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۶۹۲۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در دهه کرامت، معاونت فرهنگی بیش از ۳۰ برنامه ارزشمند را به‌صورت مستقیم تدارک دیده که برنامه‌های ستادی است.

به گزارش شهرآرانیوز، جاوید کیانی امروز (۲۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اعلام برنامه‌های دهه کرامت و دهه ادب و حماسه با اشاره به این موضوع که از اواسط دهه کرامت، در روز ۲۵ اردیبهشت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را داریم، اظهار کرد: این دهه نقطه عطف و فرصت بسیار مغتنمی برای مشهد است؛ چراکه از سراسر کشور شاهد حضور کلیه فرهیختگان خواهیم بود که توسط کارگروه حکیم توس و سایر دستگاه‌ها دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم بسیار باشکوهی را در کنار آرامگاه برپا خواهیم کرد، افزود: معاونت فرهنگی در دهه کرامت بیش از ۳۰ برنامه ارزشمند را به‌صورت مستقیم تدارک دیده که برنامه‌های ستادی است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: «شمس کرامت» یکی از برنامه‌هاست که با هدف مشارکت در برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی و ۵۰۰ جشن در مساجد انجام می‌شود. گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی را داریم. فضاآرایی و اکران شهری، نقالی‌خوانی در سطح شهر با موضوع امام‌رضا(ع) و شاهنامه و نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی از دیگر برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: در این دهه، جشنواره «ریحان‌شهر» و اجتماع دختران مشهدی در سالن شهید بهشتی را با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه و آموزش‌و‌پرورش برگزار می‌کنیم. جشن‌های «نسیم کرامت» با مشارکت آستان قدس برگزار خواهد شد. جشن خانوادگی «امام‌رضایی‌ها» هم که نقطه اشتراک برنامه‌های شهرداری، آستان قدس رضوی و دیگرنهاد‌ها در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) در خیابان امام‌رضا‌(ع) است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: پویش «مشهد مهربان» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست که به صورت نمادین بوده و پایان آن در روز ولادت امام‌رضا(ع) است؛ اما این پویش تمام‌شدنی نیست. این پویش اتفاق بسیار شایسته‌ای است که تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر از همشهریان در آن شرکت کرده‌اند و امیدواریم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسانیم.

کیانی خاطرنشان کرد: جشن «خانواده شاد رضوی» در شهدای سلامت، کوه‌پیمایی ویژه مخاطبان معاونت اجتماعی، جشن ویژه اقشار خاص، جشنواره‌های تفریحی‌ورزشی، کوه‌پیمایی خانوادگی و همایش پیاده‌روی خانوادگی «صبح و نشاط» با مشارکت ارتش در روز ۲۸ اردیبهشت نیز از دیگربرنامه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: همچنین جشنواره تفریحی‌ورزشی «هشت بهشت» در بوستان ملت برگزار می‌شود. «مشق عشق»، «قرار زیارت» و آیین تجلیل از خادمان طرح قرار زیارت نیز در این دهه انجام خواهد شد. این طرح یکی از کار‌های شایسته سازمان است. در این دهه، رونمایی از کتاب «قدمت بر چشم» تولید مجموعه سازمان را خواهیم داشت. برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با مشارکت آستان قدس با موضوع حضرت‌رضا(ع)، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر و آغاز رسمی پویش «چهارشنبه‌های امام‌رضایی» نیز از برنامه‌های دیگر این دهه است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص «دهه ادب و حماسه» گفت: برنامه‌های دهه ادب و حماسه از ۲۵ اردیبهشت ماه در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس شروع می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->